Wednesday, July 03, 2013

اسامی دبیران دوره تحصیلی دبیرستان من

با سلام
به پاسداشت زحمات و تلاشهای دبیران دبیرستانی ام که هر چه هستیم و شدیم بازتاب تلاشهای بی دریغ آنان بود، تصمیم گرفتم اسامی دبیران دوره تحصیلی دبیرستانم را در اینجا قید کنم. من از سال 1365 تا 1369 در دبیرستان شهید مدنی (دهقان سابق) تبریز واقع در حد فاصل بین میدان دانشسرا و پل قاری تبریز در رشته علوم تجربی تحصیل کردم. اسامی بسیاری از دبیران با گذشت زمان از حافظه ام نقش بربسته است. برخی از آنان نیز با کمال تاسف دارفانی را وداع کرده و به دیار ابدی شتافته اند. با این حال، تا جایی که حافظه ام یاری کند اسامی آنان را به همراه نام درسی که از محضرشان تلمذ کرده ام، قید می کنم تا سهم هرچند ناچیزی از دنیای مجازی کنونی نصیبشان شود. دنیایی که آن زمان تصورش نیز در مخیله ها نمی گنجید!

1- آقای ...........اصولی- دبیر جبر (یادم  نمی رود من به دلیل علاقه فراوان به آقای اصولی و درسی که تدریس می کرد، همیشه یکی دو درس از کلاس جلوتر بودم و با شوق و ذوق خاصی جبر را مطالعه می کردم.) چند سال پس از فارغ التحصیلی ایشان را در فلکه بزرگ ولیعصر دیدم، به همان وقار و به همان مرتبی ظاهر که در کلاس درس حاضر می شد. خدا انشالله سلامتش بدارد.

2- آقای ...........صالح زاده- دبیر شیمی سال چهارم. یکی دیگر از دبیران مورد علاقه خاص من بود. بیانی شیرین و شیوا داشت به ویژه درس شیمی آلی را با لذتی وصف ناپذیر از ایشان یاد می گرفتم.

3- آقای ...........گلهین .................. دبیر هندسه و مثلثات. ما آن زمان نوجوان بودیم و خیلی از سیاست سر در نمی آوردیم با این حال ایشان در کلاس همواره مواضعی مخالف وضع حاکم داشت و ابایی هم نداشت. آن سالها شنیدیم که زندانی شده حتی اعدام. اما اخیرا از یکی از همکلاسانم شنیدم که هنوز هم زنده است و چندان هم پیر نشده است. امیدوارم هر کجا هست سلامت باشد.

4- آقای ...........عباسی .................. معاون دبیرستان در سال چهارم. یادم نمی رود در زمستان سال 1368 چقدر به من اصرار کرد که در رشته پزشکی دانشگاه آزاد ثبت نام کنم و نگران شهریه و هزینه تحصیل نباشم. اما من که هم نگران شهریه بالا (آن زمان ترمی حدود 30 هزار تومان بود) بودم و هم از قبولی ام در دانشگاه دولتی به خود خیلی امیدوار بودم، اصرارهایش را بی جواب گذاشتم و اصلا در آزمون دانشگاه آزاد شرکت نکردم.

5- آقای ...........یزدانپناه .................. دبیر زیست شناسی سال سوم و چهارم

6- آقای ...........بانان .................. دبیر ریاضی جدید. .................

7-آقای ...........بهزاد تبار .................. دبیر زمین شناسی در سال سوم و چهارم. ایشان نیز یکی دیگر از دبیران با کلاس و باسواد دبیرستان ما بود. 

8- آقای ........... ؟؟؟؟؟؟ .................. دبیر زبان در سال اول. 

9- آقای ........... شهابی .................. دبیر ورزش سال ؟؟؟؟

10- آقای ........... نظامی .................. دبیر فیزیک سال سوم و چهارم دبیرستان. ...................................................

11- آقای مش رحیم ............. دربان دبیرستان در همه چهار سال دبیرستان.

12- آقای ....... اسدنصب- دبیر ادبیات درسال ؟؟؟؟.
13- آقای ............ شعار- دبیر ادبیات در سال سوم و چهارم. یادش به خیر. در یکی از ساعات درس خاطره ای از ویکتور هوگو را به نام خودش و اینکه در چهار راه شهناز تبریز برای خود او رخ داده است، تعریف نمود. البته غیر از من که این خاطره را از داستان بینوایان ویکتور هوگو قبلا خوانده بودم، کسی ملتفت موضوع نشد.

14- آقای ............ کریمی- دبیر بینش اسلامی در سال چهارم. نامبرده ضمن تحصیل رشته مکانیزاسیون کشاورزی در دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز دبیر بینش اسلامی ما هم بود. وی فردی خوش مشرب و خنده رو بود البته گاهی نیز از دست ماها عصبانی می شد. سال بعد که دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در رشته زراعت و اصلاح نباتات قبول شدم، ایشان هنوز دانشجو بود و روابط صمیمانه ای با هم داشتیم. متاسفانه از وقتی فارغ التحصیل شد دیگر از ایشان خبری ندارم.
15- آقای ....... گوگانی- دبیر ورزش سال ؟؟؟؟. 
16- آقای ....... مهکام- دبیر زبان. وی طاس، کوتاه قد و ریزاندام بود و با زبانی شیرین حرف می زد. یادم نمی رود به یکی از همکلاسانم به نام سروی که در درس زبان ضعیف بود و مطلب را نمی گرفت گفت: آقای سلوی، من که نلس نیستم که به شما تزلیق کنم. (آقای سروی، من که نرس نیستم که به شما تزریق کنم)
17- آقای حسین جاودانی- دبیر فیزیک اول و دوم دبیرستان

No comments:

Post a Comment